full screen background image
Search

א א א

בלוג מכבי

בלוג מכבי שירותי בריאות

10 טיפים חשובים לחנוכה

סביבונים

חג החנוכה מתקרב ועימו ריח הסופגניות שעולה במאפיות. כדי שתעברו את החג בלי לשלם מחיר תזונתי ובריאותי כבד, חשוב שתזכרו את עשרת הטיפים הבאים.

לפניכם 10 טיפים שחשוב לזכור לקראת החג:

  1. מומלץ להחליט בתחילת החג באילו מהימים תאכלו ממטעמי החג.
  2. במהלך החג מומלץ להנות ממטעמים מומלצים כגון: לביבות אפויות בתנור, גבינות 5% שומן, פשטידות על בסיס ירקות, תבשילי ירקות וסלטים מגוונים וצבעוניים.
  3. להכנת הלביבות רצוי להשתמש בגריל או בתנור אפייה וכמה שפחות בטיגון.
  4. לביבות עדיפות על הסופגניות, שכן הן מורכבות מירקות כגון: תפוחי אדמה, בטטה, כרובית, כרישה, קישואים, בצל ופטרוזיליה.
  5. רצוי לשמור אכילת סופגניות רק למהלך החג ולהחליט מראש כמה סופגניות נאכל במהלך החג.
  6. בסופגנייה רגילה כ-500 קלוריות ומעט רכיבים תזונתיים טובים, ולכן רצוי לאכול ממנה כמה שפחות. סופגנייה מהווה כ-1/3-1/4 מסך קצובת המזון היומית של בני נוער.
  7. הסופגנייה איננה תחליף לארוחת עשר. אנא דאגו לכריך בריא!
  8. רצוי לא להתייחס לסופגניה כאל ארוחה. תחושת השובע המושגת מאכילת הסופגנייה קטנה מאוד.
  9. ישנן סופגניות בגדלים שונים. כדאי לבחור את הסופגניות הקטנות או בחרו מישהו לחלוק עמו את הסופגנייה.
  10. חשוב גם בחג לזכור לעשות בחירות המתאימות ליעדים הבריאותיים שלכם.



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *