יש לי גלידה הכי טובה. הכי טובה ומשובחה. קנו ממנה ילדים קו קו אה אה!

28367 Blog_photo_INSIDE_v12

הקיץ כבר כאן ואיתו החום, הים, הארטיקים והגלידות. האם היא יכולה להשתלב בתפריט היומי שלנו או שצריך להגביל את הילדים? יש הבדל בין הגלידות השונות?
הגלידה, קרירה וטעימה, יכולה להשתלב נהדר בתפריט הימיומי שלנו כל עוד עושים זאת בתבונה – עקב ספיגת הסוכרים האיטית יחסית, היא יכולה להיות ארוחת ביניים משביעה, והיא בעלת יתרונות תזונתיים רבים. היא עשירה בחלבונים וסידן, מנה של 100 גר' גלידה מכילה כ4 גר' חלבון ו130 מ"ג סידן.

מה לגבי הקלוריות? היום בשוק ישנו מבחר גדול של גלידות הדלות בשומן וקלוריות, אך לפני שאנחנו פונים לפלח הזה של שוק הגלידות בואו נבחן את הגלידות השמנת, שלעיתים קרובות נתפסות כמזון " אסור". מנה של 5 כפות גלידת שמנת ( ככוס חד"פ) מכילה כ180 קק"ל – כמות קלוריות סבירה ביותר לארוחת ביניים.

קטגוריה נוספת של גלידות אלה הגלידות הדלות בשומן בד"כ 2%, ומכילות סוכר.  יכילו כ140 קלוריות למנה של 5 כפות. לעומתן הגלידות הדיאטטיות שמכילות 0% שומן וממתיקים מלאכותיים – מנה של 100 גר' תכיל כ70 קק"ל.

ומה לגבי הסורבה? גלידות מסוג זה יהיו בד"כ דלות מאוד בשומן אך שימו לב שערכן הקלורי לא בהכרח נמוך יותר מזה של גלידות רגילות. הן עשירות מאוד בסוכר ואין להם את היתרונות הבריאותיים שיש לגלידות חלביות.

אחת הבעיות של גלידות היא שהן נמכרות באריזה משפחתית, דבר המקשה עלינו להגדיר את גודל המנה ופעמים רבות נאכל יותר מה שתכננו. כיום בשוק ישנו מבחר גדול של גלידות המגיעות באריזות אישיות, גודל המנה מוגדר מראש, דבר שמקל מאוד על העמידה בפיתוי.

ואיך אפשר שלא להזכיר את הקרטיבים – אין להם את היתרונות הבריאותיים שיש לגלידה, רובם עשירים בסוכר, אך הם בהחלט יכולים לתת מענה כאשר יש צורך בנשנוש קריר ומרענן. קרטיב רגיל מכיל כ100 קק"ל ליחידה, הדיאט אשר מכיל ממתיקים מלאכותיים יכיל כ 40 קק"ל.

לסיכום, הגלידה בעלת יתרונות תזונתיים, יכולה להיות ארוחת ביניים מצויינת, גם לאלה מאיתנו המקפידים על תפריט דיאטתי. יש בשוק היצע רחב מאוד של מוצרים וכל אחד יכול לעשות את הבחירות המתאימות לו, הן מבחינת הטעם והן מבחינת הערך הקלורי.