full screen background image
Search

א א א

בלוג מכבי

בלוג מכבי שירותי בריאות

1? 2? עשירייה? כמה נאכל ממך סופגנייה?

הנה הן כבר כאן… והן שמנמנות, חמימות, מתוקות ומפתות… אז כמה באמת כדאי לאכול מהן? אנסטסיה דן דיאטנית מחוז דרום במכבי תפתיע אתכם עם התשובה שלה…

אחד מסמלי החג האהובים הוא נס כד השמן.

מאכלי חג רבים נקשרים לאותו הנס המיוחד. מאכלים מסורתיים כמו לביבות, סופגניות מבוססים על טיגון בדיוק מהסיבה הזו. בשנים אחרונות אנו הופכים למודעים יותר לתזונה נכונה. אנו מבינים שנס שהתאים למאור אינו נס שיש לחגוג דווקא באכילה.  הרבה פונים לאפייה כפתרון לטיגון ודרך לצמצום השמן. מאכלי חנוכה אפויים לא תמיד מספקים לנו את הפתרון המתאים לדעתי.

אז איך אוכלים סופגניות ונהנים מהן?

העצה שלי היא לאכול. לא לחטוף, לנשנש, לבלוס או לכרסם – אלא לאכול.

אנו קוראים לזה “אכילה מודעת”. אכילה תוך כדי תשומת לב בלעדית לאכילה עצמה. עלינו לאכול מתוך הנאה, מתוך תשוקה, ללא שיפוטיות וללא שיח שלילי.

בחרנו לאכול, אז עכשיו אנחנו אוכלים. עלינו לשים לב לטעם, לריח, למרקם. עלינו לשים לב לתחושות העולות בנו בזמן האכילה ואפילו לרגשות.

רק סופגניה אחת ודי? וכמה לביבות?

כמה לאכול? כמה סופגניות כל אחד ואחת מכם באמת רוצות לאכול? חשבתם פעם האם בכלל בא לכם לאכול סופגנייה כל יום בחג? כמה לביבות יספקו אתכם באמת?

ואם בא לכם עוד אבל “אסור” ובכל זאת אכלתם? מה יקרה אז? כמה רגשות אשם, צורך בפיצוי או לחלופין שבירת כלים והתנפלות על ערימה שלמה של סופגניות ילוו את תחושת התסכול מ”הכישלון” לכאורה שחוויתם.

אכילה נכונה, אכילה מודעת, מאפשרת לנו ליהנות מהאוכל בדיוק בכמות הנותנת  לנו הנאה ללא רגשי אשמה וצורך בפיצוי.

כאשר אנו בוחרים לאכול עלינו לפנות את הזמן.  בוחרים את הסופגנייה הכי טעימה בעיניכם, ומנסים תוך אכילה להתבונן, האם היא מספקת אתכם, האם טעימה כפי שציפיתם, האם יותר טעימה או פחות. מה כל כך טעים לכם בסופגנייה? האם זה הבצק הרך? המילוי הנוזלי? האם זה השילוב בין הכל או שמה זו בכלל אבקת הסוכר שמצפה את הכל.

תאפשרו לעצמיכם ליהנות מהחג ומהמאכל המסורתי.

תרשו לעצמכם פשוט לאכול.

 

ושיהיה בתאבון 🙂

.




כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *