full screen background image
Search

א א א

בלוג מכבי

בלוג מכבי שירותי בריאות

5 ההרגלים שמזיקים לך

את ישנה על הבטן

 

את אוכלת בריא, מתעמלת ואפילו ישנה כמו שצריך – ובכל זאת יש כמה הרגלים שככל הנראה סיגלת ומזיקים לבריאות שלך. ואפילו לא ידעת שהם מזיקים. הנה 5 מהם:

1.       את יושבת ברגליים מסוכלות – התנוחה שלנו משפיעה על מדידת לחץ הדם –  יש הבדל במדידה בשכיבה, בישיבה, בכריעה ובשיכול רגליים. ישיבה ברגליים מסוכלות מעלה את לחץ הדם, הלחץ שמופעל על הירכיים יכול גם ללחוץ על הוורידים. מומלץ לא לסכל רגליים ליותר מ-10–15 דקות, וכל חצי שעה לקום ולהתהלך מעט.

2.       את מתאפקת – אם את מתאפקת ולא הולכת לשירותים במשך זמן רב, את מסתכנת בדלקת בדרכי השתן. לנשים שפכה קצרה, וחיידקים בשתן מתרבים במהירות רבה – ולכן החזקת השתן עלולה להוביל לדלקות. הקשיבי לגוף שלך – והתפני כשאת צריכה.

3.       את ישנה על הבטן – כשאת ישנה על הבטן, הצוואר שלך מוטה כלפי מעלה, מה שיכול להוביל להיעדר תחושה בפלג הגוף העליון. הלחץ המופעל על העצבים מתנוחה זו יכול גם להוביל לכאבים. הפתרון? שני בתנוחה אחרת.

4.       החגורה שלך צמודה מדי – חגורה צמודה יוצרת לחץ תוך-בטני, העלולה להוביל לריפלוקס. כשאת חוגרת חגורה, ודאי שאת מצליחה לשאוף ולנשוף בנוחות. כך תדעי שהיא לא צמודה מדי.

5.       את סוחבת את התיק שלך באותו אופן כל יום – רובנו מתהלכות עם תיק צד, אבל סחיבת תיק על אותה כתף כל יום עלולה להוביל לחוסר איזון בשרירים ולכאבים בכתף. כאבים רבים מקורם בפעולות א-סימטריות. מהו הפתרון? החליפי בין הכתפיים כדי להקל עליהן ולאזן.

 

מקור:
http://gma.yahoo.com/crossing-legs-hurts-heart-103756870–abc-news-health.html




כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *