full screen background image
Search

א א א

בלוג מכבי

בלוג מכבי שירותי בריאות

5 מיתוסים על משקל וגמילה מעישון

סמל לא לעשן ואישה

היום חל היום העולמי ללא עישון, ולכבוד היום המיוחד הזה מרינה דוחובני, דיאטנית במכבי שירותי בריאות, סיפרה לנו על חמישה מיתוסים שנוגעים לעישון ולתזונה: האם גמילה מסיגריות מעודדת עלייה משמעותית במשקל הגוף? האם לעיסת מסטיקים עוזרים למניעת נשנושים בזמן הגמילה? כל זאת בכתבה הבאה.


1. כשמפסיקים לעשן עולים במשקל בצורה משמעותית

לא נכון

תתכן עליה של 2-3 ק”ג עקב שינויים בחילוף החומרים, במיוחד בחצי השנה הראשונה.

 

2. עישון מפחית תיאבון

נכון

אצל אנשים מעשנים, לאחר הארוחה הסוכר מפונה מהדם לאט יותר ביחס ללא מעשנים.

כשמפסיקים לעשן הסוכר מפונה מהר יותר, מה שגורם לתחושת רעב מעט גבוהה יותר מבעבר.

 

3. במקביל לגמילה חשוב להתחיל דיאטה כדי למנוע את העלייה במשקל

לא נכון

שתי התמודדויות במקביל לרוב לא יצליחו. התחילו קודם להתמודד עם תהליך הגמילה, ואל תערימו עליו קשיים נוספים.

 

4. מומלץ ללעוס הרבה מסטיקים כדי למנוע נשנושים מיותרים בזמן הגמילה

לא נכון

לעיסה מרובה בין הארוחות גורמת להפרשת רוק המגרה את התיאבון. לכן, מומלץ ללעוס מסטיק ללא סוכר רק בסיום הארוחה.

 

5. גמילה מעישון יכולה לגרום לעצירות

נכון

בשל הירידה בחילוף החומרים שמתרחשת בזמן הגמילה, תתכן התפתחות של עצירות.

ניתן למנוע זאת על ידי תזונה עשירה בסיבים תזונתיים, כמו פירות וירקות, קטניות ודגנים מלאים; ועל ידי שתייה מרובה ופעילות גופנית.

 

זכרו – כל יום ללא סיגריה הוא מתנה שנתתם לגוף שלכם!
אם תהיה עליה קלה במשקל, בעזרת תזונה נכונה ופעילות גופנית היא תיעלם תוך
כמה חודשים.




One thought on “5 מיתוסים על משקל וגמילה מעישון

  1. יואב

    כל מה שאמרתם פה נכון במאה אחוז, עברתי את זה על בשרי לפני שלושה חודשים, חייבים להיפטר מהסיגריות האלו שהורסות לאנשים את החיים כמו שקילקלו את שלי, הפסקתי אחרי שנתיים אבל אבא שלי מעשן קבוע כבר 12 שנה ואין לו שום כוונה להפסיק, מקווה שהוא יבין, אני נגמלתי אצל אברהמסון וזה לגמרי היה שווה את זה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *